Wat ga ik 3 maanden doen? - Reisverslag uit Pannerden, Nederland van Judith Loon - WaarBenJij.nu Wat ga ik 3 maanden doen? - Reisverslag uit Pannerden, Nederland van Judith Loon - WaarBenJij.nu

Wat ga ik 3 maanden doen?

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

24 Februari 2013 | Nederland, Pannerden

Hallooo!

Nog 7 dagen en dan is het zover... Dan moet ik afscheid nemen van lieve vrienden en familie en ga ik naar het mooie Zuid Afrika! Maar ach, die 3 maanden zullen voorbij schieten!
Ben hier al druk bezig met de voorbereidingen en heb al een hoop tips en tops gekregen. Sommige verhalen had ik liever niet willen horen, Wieke! Haha nee hoor, grapje! Hartstikke tof! Ik laat het allemaal op me afkomen. In ieder geval van de week een backpacker gekregen en nog de nodige dingen besteld die er allemaal nog bij komen kijken. Het zijn van die kleine dingen, die je snel vergeet. Maar fijn dat er een hoop mensen met me meedenken en me helpen.
Vandaag begonnen met de spullen bij elkaar te rapen, maar zoals gewoonlijk is het veel te veel...

Veel mensen vragen, wat ga je er precies doen dan? Nou ik zal even globaal vertellen..

Ik begin zondag 3 maart aan mijn avontuur die begint met 26 uur reizen, waarvan 22 uur ongeveer vliegen. Dus dat wordt wat!
Dan sta ik 4 maart om 16:50 uur op Afrikaanse bodem in Manzini.
In de eerste week begint het meteen leuk, ik ga 4 nachten camperen in het Kruger park. Hier gaan we ook een night drive maken. Als ik dit heb overleefd tussen de grote dieren, gaan we richting Swaziland en ga ik daar 2 weken vrijwilligerswerk doen. Ik heb me opgegeven voor sociaal werk en bouwproject, maar we mogen ons zelf opgeven voor iets wat ons leuk lijkt.
Na 2 weken vrijwilligerswerk te hebben gedaan, reizen we naar Mozambique om daar van de mooie stranden te genieten. In die zelfde week gaan we ook zwemmen met de whale shark... Als je het niet kent, google 'm maar! Werd er zelf niet heel vrolijk van haha. Maar als er 1 gaat, volg ik wel haha... Want het zou vast kicken zijn!
Hierna keren we weer terug naar Swaziland om het vrijwilligerswerk voort te zetten voor 3 weken.
Na deze 3 weken gaan we een 10 daagse tour maken langs St. Lucia, Durban, The Wild Coast en The Garden Route en komen we aan in Kaapstad waar ik nog 3 weken vrijwilligerswerk ga doen. Dan zit Ik al in eind mei, dus is het tijd om weer richting huis te gaan. 28 mei sta ik (hopelijk gezond en wel) weer op Schiphol.

Het is een afwisselende reis, waarbij ik vast en zeker veel te zien krijg, georganiseerd en met een internationale groep!

Nu eerst nog lekker een weekje vrij en nog genieten van de luxe dingen om me heen!

Tjauuuu

  • 24 Februari 2013 - 20:25

    Marga:

    Succes meisje, ik kan me voorstellen dat er soms wat dubbele gevoelens bij hebt, maar dat lijkt me ook heel normaal. Je gaat er gewoon een topreis van maken die niemand je meer kan afnemen. Ik leef en geniet een beetje met je mee (Marga)

  • 24 Februari 2013 - 21:18

    Louise Bruggeman:

    Heeeeeeeeeeeeeeel veel plezier en geniet!! Ohja, en doe ook een beetje voorzichtig ;)

  • 24 Februari 2013 - 23:33

    Karin:

    heeeeeeel veel plezier daar!!! Echt super gaaf!!!

  • 25 Februari 2013 - 10:08

    Leen Van Loon:

    Meid ik wens je 'n schitterende reis toe.Je krijgt veel moois te zien, geniet ervan. Ik ga je zeker volgen.

  • 25 Februari 2013 - 17:06

    Anouk:

    Echt super vet Juud! Ben stiekem echt wel beetje jaloers maar hoor en lees graag je verhalen!!! Have fun :D

  • 01 Maart 2013 - 00:03

    Ankie Grobbink:

    Heel veel plezier daar in het verre Afrika! Ik ga je verhalen volgen en vooral heel erg jaloers zijn waarschijnlijk! Wel veel foto's maken he? X

  • 05 Maart 2013 - 21:19

    Frans & Trudy:

    Hoi Judith, de vlucht is dus meegevallen. Veel succes in het Krugerpark. We blijven je volgen. Geniet groetjes Frans & Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pannerden

Judith

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 10171

Voorgaande reizen:

04 Maart 2013 - 27 Mei 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: