Toch wel.. tja.. - Reisverslag uit Pannerden, Nederland van Judith Loon - WaarBenJij.nu Toch wel.. tja.. - Reisverslag uit Pannerden, Nederland van Judith Loon - WaarBenJij.nu

Toch wel.. tja..

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

05 Maart 2013 | Nederland, Pannerden

Hi!

I'am now very good Englisch speaking. The hole day i am listening to people to speak wich each other and to me. Nou het luisteren gaat me redelijk af.. haha denk dat ik zo'n 60% versta... Maar het terug praten vind ik nog lastiger! Wel even wennen dus! Maar dat is alles..

De vlucht ging verder goed. In dubai even bij de verkeerde gate gestaan met de andere 3 nl meiden, maar we kwamen er gelukkig nog optijd achter! Btw, erg mooi uitzicht vanaf de lucht in de nacht op Dubai!
Waar ik nog niet aan had gedacht op mijn eigen vliegticket, was dat er natuurlijk tijdverschil zit tussen dubai en nl, En op de vliegticket stonden gewoon de nl tijden..

Aangekomen in Manzini (Swaziland) vroegen ze wat ik hier kwam doen. I said Toerisme, want dat stond in mijn papieren. For how lang do you stay? uuhm for 3 month.. Die vrouw keek me echt zo aan van huh? I give you a stempel for a month. haha Oke top! Blijf tenslotte ook maar 1 maand totaal hier dus alles okee!!

Opweg naar de lodge kwamen we dus voor het eerst in contact met de afrikaanse cultuur. Allemaal mensen buiten lopen op de straat, zaten in een vet heet busje en vrouwen die met zakken op hun hoofd liepen. Je kent het wel van de foto's, maar dan om in het echt te zien, is toch anders! Aangekomen bij de lodge, zaten er nog andere reizigers die deze week (volgens mij) weer vertrekken. Lodge ziet er mooi uit! Zwembad erbij, lekkerlekker! Alleen zoals douchen en slapen enz is natuurlijk wel anders. Maar vergeleken met wat ik vanmiddag heb gezien, is dit zeker luxe! We slapen met z'n 4e in een tent. En ze waarschuwen ons al dat er zo monkey's binnen in de tent kunnen komen, dus alles moet dicht! Vanochtend heb ik van half 9 tot 2 uur naar engels (gelul) moeten luisteren.. Haha noem het maar even zo, want het is best veel zo als je in een keer moet omschakelen, en ik toch niet zo goed Engels kan. Maar het lukte me nog aardig, denk ik! haha
Om half 3 gingen we kennis maken met Swaziland en de cultuur. Zijn naar een museum geweest en daarna gingen we naar 'n village in Swaziland.. Het stonk er, alles wat wij in een prullenbak gooien, lag hier op de grond. De kippen liepen in de ronte en de kinderen liepen op blote voeten door het glas heen wat ook allemaal op de grond lag.
De kinderen zijn cute! Maar later kwamen we erachter dat ze voor ons in Nl ook wel wat "onbeschoft" zijn. Maar hier zie ik het anders!
De kinderen wilde maar graag op de foto en vonden het allemaal wel interessant (net zoals ik natuurlijk). "Shoot me" or "how are you".
Verder de huisjes/tenten of hoe ik het ook moet noemen, tja voor ons nl vies, klein en ga maar door. Maar heb zeker respect voor de mensen hier, hoe ze leven enz. Daarna gingen we bbqen.. of nouja, we kregen het vlees aangeboden op een houten (schaal), samen met de koude bruine bonen, rijst, rauwkost en tomaatjes. We dachten, misschien moeten we even wachten op het bestek?? Maar bleek dus dat we alles met de handen moesten eten. We aten dus met z'n 4e van 1 schaal en dan ook nog is met onze handen. Nou ik heel netjes 1 voor 1 'n bruine boon pakken, haha maar die kinderen, die pakte gewoon een heel hand vol en stopte dit in hun mond. Nja erg smakelijk allemaal, want ook nog niemand had z'n handen kunnen wassen deze dag. Magoed, erg indrukwekkend en interesting.!

Nu net me tas gepakt voor 5 dagen kruger park! Dus 1 rugtas met kleding, slaapspullen, fototoestel en shampoo voor 5 dagen.. Oja.. En de slaapzak moet ook mee (We think, but we don't shure!) 40 graden daar overdag, dus kan het me bijna niet voorstellen. Magoed, i will see it!

Ik zeg tjaaaaau!

  • 05 Maart 2013 - 21:02

    Dikkie Van Steeg:

    Ho Judith wat een avontuur van jou zeg ik blijf je wel volgen leuk hoor
    groetjes en tot later Dikkie.

  • 05 Maart 2013 - 21:04

    Femke:

    Hee lieve schat,
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en je het naar je zin hebt.
    Ben heel erg benieuwd hoe het is in het kruger park dus ik wacht met smart op je volgende verhaaltje!
    Heel veel plezier en ik ben jaloers ;)
    Liefs Fem

  • 05 Maart 2013 - 21:10

    Papa En Anita:

    Na wat cultuur gesnoven te hebben ga je morgen naar het Krugerpark. Daar zul je zeker mooie dingen gaan zien en beleven. Maak maar mooie plaatjes voor ons in Nederland. Dikke knuffel.

  • 05 Maart 2013 - 22:24

    Désirée Sommers:

    Hey juudje!!
    Mooi dat alles goed gaat and don't worry your English will be perfect by the time! haha
    Het kruger park ziet er erg mooi uit. Ik was even aan het googlen en kwam een leuke foto tegen die zal ik je wel even sturen via fb. :)
    Heel veel plezier!! Xx


  • 05 Maart 2013 - 23:05

    Angelina:

    Haii juud!
    Ik zie het helemaal voor me, Haha leuk om te lezen!
    Veel plezier!

  • 05 Maart 2013 - 23:12

    Anouk, Berry En Noud:

    Dag Judith!

    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat de reis goed is verlopen.
    Het is wennen maar geef het de tijd.. je zit er maar nét en het is natuurlijk een hele andere manier van leven... Geef de kindjes daar maar veel liefde en aandacht!
    Wij zijn gister in het Nederlandse Krüger Park geweest.. Burgers Zoo!.. :-)
    Zussie.. rustig aan en kijk uit naar je volgende bericht!

    Tjuuus!

  • 06 Maart 2013 - 00:09

    Arno:

    Suc6 met jouw avontuur. Het ene moment een interview, het andere moment al een verslag van de bevindingen vanuit Afrika. And also the first communication in English. Keep up the good work and don't let you maak helemaal gek!

  • 06 Maart 2013 - 00:26

    Lisa Rutten :

    Hee Judith,

    Wat fijn om te lezen dat de reis goed is verlopen.
    Vind het fijn om te weten dat je weer met beide benen op de grond staat.
    Je hebt zo te lezen al veel indrukken opgedaan in de korte periode dat je nu daar bent.
    Ben erg benieuwd naar de mooie kiekjes die je gaat schieten in 't Kruger park!
    Heel veel plezier de aankomende 5 dagen en geniet lekker van al het moois daar.

    Liefs x

  • 06 Maart 2013 - 22:27

    Inge Koopmans:

    Hey Judith,

    heel herkenbaar allemaal en die taal die komt vanzelf!
    Heel veel plezier in het Krugerpark. De safari's vonden wij toch zeker wel één van de vele hoogtepunten van de reis. Genier er van, want voor je het weet besef je niet meer hoe bijzonder het is en zijn de 3 maanden voorbij.

    Groetjes Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Pannerden

Judith

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 10164

Voorgaande reizen:

04 Maart 2013 - 27 Mei 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: