Op naar Mozambique :) - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Judith Loon - WaarBenJij.nu Op naar Mozambique :) - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Judith Loon - WaarBenJij.nu

Op naar Mozambique :)

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

22 Maart 2013 | Zuid-Afrika, South Africa

Dag 19.
Alweer 19 dagen in Zuid Afrika.
Een hoop gezien, beleefd, ervaren en… De Afrikaanse cultuur gesnoven.
Ik kijk me ogen elke dag weer uit. Op de straat, de NCP, overal. De mensen zijn hier ontzettend vriendelijk en er is geen plek waar er geen mensen zijn! Op straat lopen ze overal, staan ze met hun palets hun fruit te verkopen, spelen, chillen of werken ze.. Zelfs lopen de mensen op wegen wat voor ons een snelweg is. Achja, en zelfs de koeien komen soms even een bezoekje brengen …
Dus welkom in Africa.

Deze week is een rustige maar leuke week geweest. Alle midagen waren eigenlijk in de planning vol gepland met allerlei activiteiten zoals homevisits, hospital bezoek, swatzi lessen enzovoorts. Maar zoals ik al achter ben gekomen, “wat vandaag niet komt, dan morgen misschien OF… ook gewoon niet”..

Maandag-, dinsdag-, donderdag- en vrijdagochtend ben ik naar de NCP geweest en keek uit naar de woensdag, want dan was ik vrij .
Ik kom de ochtenden goed door op de NCP, maar kan nou niet zeggen van ”Ja, dit vind ik leuk!”
Het is zo anders allemaal en Maud en ik kunnen gewoon echt niks met de kinderen.
Van de week had 1 kind eten op z’n lepel naar Maud gegooit en maandag was ik nog geen 5 minuten binnen en werd m’n lieverlingskindje door 2 jongens in z’n gezich geslagen.
Bij het aanspreken van de kinderen lachte ze alleen maar en hoe bozer je wordt, des te grappiger ze het vinden. De kinderen doen dan ook alleen zo als er geen docent in de klas is. En helaas, ze is weer vaak de klas uit. Als de docent de klas weer binnenkomt, weten de kinderen niet hoe snel ze op hun plaats moeten komen..
Dus dat maakt het voor ons moeilijk om echt iets met de kinderen te doen, maar bedankt voor het meedenken Wilma & Marga!  Schijnt dus dat het op de andere schooltjes beter aan toe gaat.

Dinsdag in de middag zijn we met de groep naar de bioscoop geweest (Film “Argo”) & daarna lekker wezen eten. De bioscoop heeft niet zo heel veel verschil met dat in NL, alleen nu helaas geen ondertiteling haha. Maar snapte de film en zat op ‘t puntje van me stoel, dus dat is goed! Aanradertje...

Woensdag waren we dus vrij van de NCP. ‘s Ochtends hebben we eerst de papieren voor visa in orde gemaakt voor Mozambique, alleen er moest ook nog een pasfoto bij. Uuuh pasfoto?? Dus konden we er buiten eentje maken, in de regen (sta je daar dan met je goeie gedrag)…
‘s Middags hebben we de culturele dans gezien! Nou echt GEWELDIG! Heb 1 uur lang met een glimlach op m’n gezicht gezeten, heerlijk! Daarna nog wat cultuur gesnoven en gelunched bij de watervallen. Great! 

Nu hebben we dan echt vakantie.. Nouja vakantie vakantie!  Morgen gaan Lynn, Nicole, Elorie en ik shoppen in Mbabane. Fijn om wat kleren te kunnen kopen, want ben in 1 week wel door al m’n kleren heen en dan moet alles weer gewassen worden voor de volgende week.. En handdoeken zal ook handig zijn, aangezien je 2x sowieso wel op een dag douched en ik maar 2 handdoeken heb..
Nja eigenlijk mag ik niet klagen, want sommige kinderen hebben 2 weken alleen maar hetzelfde shirt en broekje aan. Luxe voor ons dus…

Magoed, nu ga ik genieten van mijn weekend en uitkijken naar Zondag.
Zondag gaan we opweg naar Mozambique (11 uur rijden vanaf hier). We overnachten de heenweg en de terugweg rijden we in ene stuk door. Dus dat wordt lekker zwetend de bank afglijden in de bus van de hitte. Maar kan niet wachten totdat het zover is! We gaan dinsdag zwemmen met de Whale Sharks, alleen is het niet zeker of we deze uberhaupt wel zien… Dus ben er bang voor..
Woensdag gaan we kayakken en waarschijnlijk ga ik er ook quad rijden. Dus op naar weer nieuwe en mooie ervaringen in Mozambique!!!

Hoor dat in NL de lente nog niet echt wil komen, dus ik geniet nog even extra hard van de zon hier. Haha!
Btw.. foto's oploaden gaat wat lastig aangezien ik per MB betaal. Dus m'n foto's zet ik op Facebook..

  • 22 Maart 2013 - 18:46

    Karin:

    Haaa judith!

    Leuk joh wat je allemaal nog op de planning hebt staan! Ben benieuwd of je nog whale sharks tegen gaat komen:p
    hier is het inderdaad volop winterweer. brrrr kkkkouuuddd!
    stuur maar een beetje warmte hier heen;)
    xx

  • 22 Maart 2013 - 19:48

    Frans & Trudy:

    Hoi Judith, geniet maar lekker van je vakantie, de temperatuur is nog goed lees ik en de foto's zijn prachtig. South-Africa we are coming, groetjes

  • 22 Maart 2013 - 22:00

    Marga:

    Leuk weer om via je verhaal een beetje bij je te zijn. Wat zul je straks in Ned veel te vertellen hebben, want je beleeft wel een heleboel.Dat wordt straks nog heel lang nagenieten.
    Die kinderen zijn gewoon bang voor die leerkracht en hebben geen ontzag of respect voor jullie, schandalig hoor. Maar dat is gelukkig weer klaar. Al moeten ze dus nog veel manieren leren.
    Mozambique is vast heel mooi, veel plezier

  • 23 Maart 2013 - 12:37

    Leen Van Loon(tante Leentje):

    Lijkt allemaal zo leuk wat je gaat doen,geniet inderdaad nog maar van t zonnetje daar.Hier is hij niet te zien.Geniet,Geniet,en geniet meid daar ginds.

  • 25 Maart 2013 - 11:21

    Pia:

    Haaa Judith,

    Wat gaaf om te lezen, en een hoop meegemaakt zeg!
    Nog heel erg veel plezier :)

    En hopelijk ging de reis zwetend goed ;)

    Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, South Africa

Judith

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 10150

Voorgaande reizen:

04 Maart 2013 - 27 Mei 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: