Krugerpark, lovely! - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Judith Loon - WaarBenJij.nu Krugerpark, lovely! - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Judith Loon - WaarBenJij.nu

Krugerpark, lovely!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

10 Maart 2013 | Zuid-Afrika, South Africa

Krugerpark, lovely!

10 maart, happy birthday to Anita!!
Dinsdag vertrokken we tegen 9 uur naar het Krugerpark, wat een rit! De trailer die achter de bus hing, kreeg een klapband. We zijn er echt wel een uur mee bezig geweest om hiervoor spullen te vinden, maar konden het niet vinden. Oja, en ik was ook nog mijn slaapzak vergeten, stupid! Maar er zijn zoveel dingen waar je aan moet denken, damnn! In de bus was het veel te warm, dus Bob heeft ons afgezet bij een shoppingcentrum, waar we ons nog geen 20 minuten konden vermaken, terwijl we nog zeker wel een uur hebben moeten wachten. Het uitzicht onderweg was erg mooi, tussen de bergen! En.. het is fijn, met de wind in de bus, muziek hard aan en genieten van het uitzicht. Heerlijk!

Elke dag stond ik om kwart voor 5 op, zodat ik even kon douchen tussen de spinnen, salamanders en nog veel meer andere insecten. Om kwart over 5 mochten we iets van droge toast pakken (om het weg te krijgen heb ik er maar thee bij gedronken), waarmee we het moesten doen tot 9 a 10 uur.. Om half 6 in de ochtend reden we elke ochtend weg, dan was het al licht en de meeste kans op het zien van de dieren. Op de eerste dag hebben we dan ook al meteen de Big Five gezien. We mogen van geluk spreken, want het schijnt dat je deze niet zo snel krijgt te zien! So lucky me! En eind van Kruger, kunnen we ook zeggen dat we de big seven hebben gezien. En Déés helaas geen slang! Haha zelfs geen kleine! Tja, not gooood.

Zo stom, maar zelfs de bomen waren mooi, haha. En het is nou niet dat ik dat in NL zo heb.. Daarnaast was het erg warm. We zweette ons de bus uit! Dan weet je wel hoe de bus naar een paar dagen ruikt. Het word al vroeg licht en dus ook vroeg warm. Als het half 8 s Ochtends is, hadden we het gevoel dat het 2 uur in de middag was.. Dus lekker ontregeld.

Daarnaast hebben we met onze voeten in de regenwater mogen lopen (me voeten stonden helemaal onder), het stormde en onweerde zo hard! Ondertussen waren we ons diner aan het opeten ergens onder een afdakje. Wel fijn, want nu koelde het tenminste een beetje af in de tent, much better!
De laatste dag hebben we gebarbequed and finally i have drink a glasses of sweet white wine in the sun!

Morgen ga ik beginnen met mijn 2 weken vrijwilligerswerk at the NCP. Het schijnt een school te zijn. Geen idee wat ik er moet doen maar ik zal het allemaal zien! Ben in ieder geval heel benieuwd hoe deze ervaring wordt!

Liefs, from Judith

  • 10 Maart 2013 - 20:51

    Frans & Trudy:

    Hoi Judith, wat leuk die foto's, het wordt voor ons steeds spannender. Geniet lekker, ben benieuwd hoe het je bevalt met de volgende uitdaging. Groetjes Frans & Trudy

  • 10 Maart 2013 - 21:44

    Marga:

    Wat heerlijk en leuk weer om te lezen. Jij ook gefeliciteerd met Anita. Vanmiddag was je er een beetje bij toen je belde. Succes op die school meisje.
    Groetjes uit Staphorst

  • 11 Maart 2013 - 10:57

    Wilma Van Vuuren:

    Hallo Judith,wat een prachtige omgeving en wat een mooie foto,s leuk dat we je een klein beetje
    kunnen volgen wat je allemaal doet ik vind het erg stoer van je.
    Groetjes uit Pannerden van Wilma en Bertus.

  • 13 Maart 2013 - 21:02

    Papa En Anita:

    Hallo Juudje.

    Ook op Facebook al wat foto's van je mogen bewonderen. Wij zijn heel erg benieuwd naar die andere 600 foto's die je in het Krügerpark hebt gemaakt. Bewaar ze goed. Gaan we er later nog eens een keer goed voor zitten.
    We zien erg uit naar je verslagen van het project dat je nu gaat doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, South Africa

Judith

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 646
Totaal aantal bezoekers 10143

Voorgaande reizen:

04 Maart 2013 - 27 Mei 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: